Prisustvovao sam! Prijemni ispit za upis druge generacije polaznika Političke akademije Stranke demokratske akcije

Prijemni ispit za upis druge generacije polaznika Političke akademije Stranke demokratske akcije održao se 19. decembra 2010. godine u Sarajevu.

Nakon što sam se, prije par mjeseci, regularno prijavio na Javni poziv, dobio sam poziv od Tima Političke akademije SDA da prisustvujem ovom prijemnom ispitu. I prisustvovao sam.

Prvi dio prijemnog se odigrao u sali Općine Centar Sarajevo. Ono što me je odmah iznenadilo, a pomalo i uplašilo, je broj kandidata. Kako sam uspio doznati na konkurs se prijavilo stotinjak kandidata, dok je tog dana u Sali bilo, po slobodnoj procjeni, oko osamdeset njih.

Da li intencionalno ili igrom slučaja, sala Općine Centar u Sarajevu je bila hladna. Ali odmah čim je počeo pismeni dio ispita, kandidati su se zagrijali i počeli skidati svoju odjeću. Jer ispit nimalo nije bio lagan.

Počelo je sa pisanjem eseja na temu ličnog stava po pitanju približavanja BiH Europskoj Uniji i to u svijetlu ustavnih reformi. Ja sam se tu držao dva pravca: nužnosti za jačom regionalnom saradnjom te koncepta da se „prošlost ne smije zaboraviti, ali se moramo okrenuti ka budućnosti“.

U istom trenu kada su se pokupili eseji, podijeljeni su drugi testovi. Bio je to test općeg znanja koji me je po svojoj koncepciji pozitivno iznenadio. Zahtjevani su odgovori na pitanja ko je Steve Jobs, David Cameron, Mark Zuckenberg…ili pak po čemu je to poznat Julian Assange. Vrlo moderno nema šta i iskrene čestitke tvorcu testa! Nisam odgovorio na sva pitanja. Moje mišljenje je da kada se odgovori na sva pitanja u testovima poput ovih, i to još tačno…to takođe dosta govori o osobi. Znate na što mislim naravno.

Po završetku testa općeg znanja, odmah su podijeljeni i testovi za pisanje eseja na engleskom jeziku. I tada već nikako nije bilo hladno u sali! S ovim testom nisam imao nikakvih problema jer sam engleski već dosta usavršio radeći „već“ pet mjeseci u Global Ispat Koksnoj Industriji Lukavac. I već kada sam spomenuo ime kompanije (što odmah implicira da ću ovaj tekst morati koristiti i u Press Clipping-u na poslu) da kažem i da se radi o kompaniji svjetske klase, jednom od najvećih BH izvoznika i bitnom faktoru povećanja industrijske proizvodnje u BiH.

Poslije završetka pismenog dijela ispita, ne moram ni isticati da se odmah pristupilo usmenom dijelu polaganja prijemnog.  Intervju je održan u zgradi Centrale SDA u Sarajevu. Bila je to ujedno prilika i da se posjeti i prouči sjedište stranke čiji smo članovi. Ni ovaj dio ispita nije bio lagan. Kandidati su izlazili iz sale veoma promjenjivog raspoloženja.  Da li zbog svoga stepena znanja/neznanja ili komisije u čijem su sastavu bili i Senad Šepić i Irfan Ajanović?Moje čvsto uvjerenje je da je bilo zbog ovog što je prvo navedeno – zbog svog stepena znanja/neznanja svakako.

Ja sam na usmenom prošao odlično. Prvo pitanje koje mi je upućeno od strane komisije je bilo da li znam ime poslanika u prošlom i budućem sazivu Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH iz Lukavca? Nakon što sam odgovorio da se radi o Ismetu Osmanoviću i od njih dobio ocjenu pet, komisiji sam uputio kontra pitanje: „a da li znate ime poslanika iz Lukavca koji će za četiri godine biti na istoj poziciji“? Gospodin Ajanović je odgovorio tačno, to jest da se radi o Sanelu Preliću, za što je od mene takođe dobio ocjenu pet. Ostala pitanja su se odnosila na aktuelnu političku situaciju u Italiji, sa akcentom na političku partiju Forca Italia i njenog predsjednika Silvia Berlusconija.

Nakon prijemnog ispita smo pozvani na  Svečanu promociju Prve generacije polaznika Političke akademije SDA. Tom prilikom su polaznicima uručeni certifikati o uspješnom završetku jednogodišnjeg programa.

Predsjednik SDA Sulejman Tihić je polaznicima uručio certifikate o uspješnom završetku jednogodišnjeg programa. U svom izlaganju predsjednik Tihić je napomenuo da je SDA  prva stranka u Bosni i Hercegovini koja je organizirala ovakav vid političkog obrazovanja. On je takođe istakao da će u narednom periodu kao jedan od obaveznih uslova za kandidiranje na izborima ispred SDA sigurno biti i posjedovanje certrifikata o završenoj Političkoj akademiji SDA.

Senad Šepić, direktor Političke akademije i potpredsjednik SDA, je vizionar koji je zaslužan da je Politička akademija SDA realnost u BiH. Prilikom svog izlaganja je rekao:

„Znanje je najjače oružje. Jako je važno da se u Bosni i Hercegovini u političkom životu razgovara na osnovu činjenica i argumenata, te sam uvjeren da će ovi mladi ljudi biti spremni na dogovor i građenje pozitivnog političkog ambijenta u našoj državi. Kroz Prvu generaciju su prošli mladi iz skoro svih krajeva u Bosni i Hercegovini, i ne samo članova SDA, to još više daje na značaju i svrsishodnosti ideje osnivanja Političke akademije“.

I na kraju je važno reći da, bez obzira da li ću biti primljen ili ne na Akademiju, ovo je za mene bilo jedno jako korisno i pozitivno iskustvo. I poželio bih to svakom mladom čovjeku u BiH. Da se prijavljuje i učestvuje na konkursima. Koliko zaista zna – može vidjeti samo ako se postavi sa konkurencijom u ravnopravnoj borbi. I ako ne zna – znati će gdje treba više raditi i učiti kako bi poboljšao svoj opći dojam. A ne, što je kod nas uobičajeno, da samo gleda ko mu može i kako srediti šta preko “štele”.

    • Ajsa
    • 21. Decembar 2010.

    lijepo bogami sanele
    druzis se sa presjednikom partije:)
    bit ce nesto od tebe
    a ako ne bude onda je do tebe🙂
    da znas da si mi jutro popravio
    Mesa jos nije vidio
    ali mislim da ces i njemu da uljepsas dan🙂
    samo naprijed!!!
    Ajsa🙂
    i da fotogenicniji si od Tihica🙂

    • Alma
    • 27. Decembar 2010.

    Dvije su stvari koji vrednujem kod tebe u ovom tekstu: jednostavnost i znanje. Smijem se komentarima “Moje mišljenje je da kada se odgovori na sva pitanja u testovima poput ovih, i to još tačno…to takođe dosta govori o osobi. Znate na što mislim naravno.” i onaj drugi vezan za buducnost Lukavca.

    Politicka akademija SDA, izvinjavam se zbog moje ignorancije, ali nadam se da studij nece da sluzi SAMO za formiranje osoba sa politickim idejama SDA, vec da pruzi globalno politicko znanje. Bilo bi mi zao da izgubis tvoj tako prepoznatljiv holisticki, integrativni stav prema zivotu.

    Dugo vremena citam da stvari u BiH ne funkcionisu dobro i poslije tvog opisa ispita i njegove organizacije,vraca mi se vjera da neke stvari mogu da budu bolje.

    I na kraju, gledam foto sa promocije prve generacije i nisam zacudjena da su starog gospodina stavili izmedju dvije mlade zgodne djevojke koje sa svojom fizionomijom i nacinom odijevanja odgovaraju profilu “idealne” zene u medijima za komunikaciju. NIsam zacudjena,ali vjerujem da u programu ovog studija ce da bude zastupljena i jednakosti zena i muskaraca , te perspektiva “gendera”, roda. Ako treba predavaca na temu, eto mene tamo.

    • Alma
    • 27. Decembar 2010.

    Dva pitanja:
    KOliko su trajali ispiti?

    Znas li koliko je bilo muskaraca i koliko zena na ispitu?

    • Ispiti su trajali u prosjeku po 45 minuta.
      Omjer muskaraca i zena – pola-pola.

    • Alma
    • 16. Januar 2011.

    Kada ces znati rezultate/odgovor?

    • Zadovoljstvo mi je obavijestiti te da sam primljen u drugu generaciju polaznika Političke akademije SDA. Primjeni ispit i intervju sam uspješno prošao, te svojim CV-om zadovoljio kriterije koje su postavljeni za prijem novih polaznika. Obzirom da je konkurencija zaista bila velika, moj prijem je svakako veliki uspjeh.

      Redovni polaznici učestvuju na jednogodišnjem programu edukacije koji obuhvata seminare u BiH i jednu studijsku posjetu Briselu ili drugom evropskom centru.

    • Alma
    • 23. Januar 2011.

    Za uspijeh i srecu u zivotu…Zivjeli!!

    Iskrene cestitke povodom ulaska na Akademiju. Nadam se da ces da nam pises cemu te uce da mozemo ovdje da komentarisemo, onako uz kafu.🙂

    Poljubac

  1. ja, prije svega da pohvalim tekst, da se zahvalim na nekim informacijama koje sam pročitao i kao potencijalni kandidat akademije usuđujem se tražiti dobar-koristan savjet. zahvalan.

    • Hvala na komentaru Amire. Evo dodao sam te na društvenim mrežama, pa ćemo tako biti u kontaktu za sve dodatne informacije vezane za Političku akademiju SDA. Iskreno se nadam da ćeš kao polaznik Akademije imati priliku za sticanjem novih i korisnih iskustava, te upoznaš mnogo novih prijatelja!

      Sve najbolje!

  1. No trackbacks yet.

Komentariši

