Niom Amidža – kolekcionar

Tekst objavljen u Tuzlanskom listu u decembru 2007. godine

Slike teksta (obavezno!) pogledaj OVDJE!


Strastveni kolekcionar starina Omerčić Nijaz zvani Niom Amidža iz Lukavca

ALI  ŠTA ĆU KADA VOLIM!

Zaista su rijetki  ljudi u BiH koji su toliki strastveni zaljubljenici u starine kao pedesetogodišnji Omerčić Nijaz zvani Niom Amidža iz Lukavca.

Ovog čovjeka privlači sve što je staro. Ima stare lampe, pegle, niklovane usisivače, jedno pet starih radio aparata, sedamdeset godina star džubox visoki sjaj, preko stotinu godina staru mašinu za šivenje i muzičku harmoniku, dva točka koja je kupio na Trebeviću i koja su ista kao iz filma Ben Hur… i vjerujte mi još mnogo toga.

Ipak najveća vrijednost koju posjeduje su  Old Tajmeri. Ima ih trideset i  najvjerovatnije  je, po broju Old Tajmera, najveći kolekcionar u BiH.

Osamdeset posto auta su u voznom stanju. Kada bi sabrali sve godine ovih Niomovih “ljepotana”,  oni bi zajedno imali oko 1000 godina. Cijena svega toga što posjeduje Omerčić Nijaz je zaista neprocijenjiva…

“Od 88’ sam se počeo baviti ovim hobijem. Krenuo sam prvo s folcikama i strastveni sam zaljubljenik u folcike, zbog toga što se na tim autima mogu kojekakve atraktivne prepravke i nadogradnje uraditi.

Imao sam vlastitih  10-15 folcika i onda kada je AJFOR  došao na naše područje, prva auta koja su oni počeli uzimati su bile folcike. Sticajem okolnosti čuli su za mene i počeli su dolaziti kod mene, tako da sam im ja prepravljao, održavao…kabriolete radio, široke gume ubacivao…

Sjećam se da sam prvu folciku u ratu uradio. Granate padaju, a ja kad dođe struja elektrodama varim i pravim bagija. Tako sam je  dobro uradio da se Ajforac toliko zainatio da je kupi… i daj i daj i… morao sam mu je na kraju prodati…

I tako sam polako počeo sa ovim starim autima da radim i da ih kupujem.  Narod me pita što to toliko kupujem . Ja  im kažem  “ljudi,  pa nisu to farmerke da će se sada pojaviti jedne i opet nove  za dva mjeseca. Ova auta se pojavljuju jednom i gotovo, više se ne pojavljuju.”

Najvrijedniji Niomovi ljubimci su Opel Kapiten 38’ godište, Opel Rekord 1700 P1, Princ 1000 68’ godište, Pežo 404 68’ godište, Taunus 12, Reno Major 66’ godište, Mercedes Reponja 66’ godište, Mercedes 116 SEL, Mercedes 108…

” Imam Moskvića 407 koji vodi porijeklo od jednog generala iz Goražda. Dvije godine sam se “natezao” s čovjekom da ga kupim, pa lagao, pa poturao ljude kao hoće ga za dijelove…i dok nije jednom “čučno” i rekao hajde kad si toliko uporan evo ti ga… Karakteristično za to auto je da ima u sebi tzv. lampaš radio i kad bi ga sada upalio u Lukavcu proradio bi u Doboju ili Žepču…

Imam i Volgu 60’ godište koju  sam našao u Nahorovom selu u zemunici koja je iskopana u brdu, a gore su bile rudarske trake, zemlja, balvani… dva balvana su istruhla i pala na nju, ali pošto je tvrda i masivna ništa je nije oštetilo. Za nju je karakteristično da ima volan od irvasovog roga…”

Ipak od svih auta koje Niom posjeduje dva mercedesa plijene najveću pažnju. U jednom se lično vozio predsjednik Saveznog izvršnog vijeća Branko Mikulić, a u drugom još uvijek nije niko.

“Mercedes Branka Mikulića je veoma atraktivan zbog toga što ima dosta niklovanih dijelova. Sve je na njemu originalno, ništa na njemu nije rađeno…

Policajac koji ga je dužio, lično ga je dovukao meni. Dva tri mjeseca smo vodili pregovore. Na jedvite jade mi ga je prodao samo iz razloga…  kaže on meni znaš šta znači ovakvo auto držati u Sarajevu na ulici. Poprilično sam ga platio…

Ovaj drugi Mercedes  je 123-ka  79’ godište ocarinjen, porez plaćen, nikada nisu table na njemu bile…i  on je specijalno za mog sina, čeka da ga on naslijedi. Zamislite kolika će mu cijena biti za 20 godina…

Želja mi je da imam ajkulu Bs 21. Nemam je, dvije prilike sam izgubio ali sam ponovo sam  tragu. Neku noć, kada sam pošao kod ženinih, čovjek izleti sa ajkulom BG tablice.  Ja odmah  za njim.  Blicaj,  blicaj,  dok ga nisam skrenuo. Dobio sam adresu kome da se javim u Beograd, pa će nadam se biti i jedna ajkula u mom vlasništvu.”

Najveći problem s kojim se Niom susreće je nedostatak garažnog prostora.

” S obzirom da je Cementara blizu cement mi non stop sipa po autima, a u dodiru s rosom zacementira se sve. Ja sam najveći potrošač sirćeta u BiH,  jer se jedino sirćetom može skinuti ova cemantna prašina sa auta. Tražio sam komad zemlje da mi daju za aute, ali  kod nas nažalost nema niko sluha za to. Mi nemamo izraženu kulturu prema starinama i sve to bacamo na otpad.

Samo da su auta oko mene mogao bi ih sačuvati, ali ovako je teško.

Dva veoma atraktivna i veoma na cijeni Audija 60-ke koji su proizvedeni u 44 000 primjeraka  su mi obili i otvorili haubu i macolama razbili blokove i vadili motore. Vjerujete li mi da sam plakao kada sam vidio šta su mi uradili…”

“Jest da je skup i zahtjevan, ovaj hobi je jako zanimljiv. Sve ovo radim samo iz ljubavi, a ne iz neke finansijske koristi.Ja se odmaram kada radim auta i oko auta. Meni je dan od 24 sata malo, kada ga provodim radeći na autima. Najdraže mi je kada se na kapiji pojavi neki tinejdžer koji me pita da mu pokažem neko auto. Onda bi cijeli dan, ako treba ostavio, da mu pričam, pokažem i objasnim sve oko auta i  da tako  stekne ljubav i postane zaljubljenik u auta dok je mlad…

I želja mi je da u saradnji sa opštinskim vlastima  napravim jednom godišnje  izložbu Old Timera u Lukavcu. Ja ne bi ništa prodavao, samo bi jedno 10 ekstra sređenih auta izložio da ljudi vide i sami se uvjere u ljepotu i vrijednost ovih auta… “

(dodatak -Tekst box)

Osim Old Timera Niom je pasionirani zaljubljenik i u replike auta koje je vrlo teško naći i koji su unikati. Prosječna vrijednost ovih replika je 50 eura.  Nalazi ih na razne načine. Donose  mu ih ljudi  donese iz Austrije, Njemačke, Egipta…

“Sada sam toliko i u te igračke  zarazio da i tu polijepo para dajem. Ali šta ću kada volim…”

  1. No trackbacks yet.

Komentariši